Inspiratie

We delen onze expertise graag. Hier vindt u inspirerende artikels, boeken en quotes.

Artikels

Experts aan het woord over klantenstrategie in zijn meest brede zin. We delen onze inzichten en geven zorgvuldig geselecteerde gastschrijvers een forum.

De perverse neveneffecten van KPI’s

Je wil je medewerkers beoordelen op klantentevredenheid. Is dat een goed idee? En als het dat is, hoe doe je dat dan? Hoe bepaal je een goede KPI?

Lees het artikel nu >
Read More

Klacht behandelen? Grijp nooit naar financiële compensatie

Financiele-compensatie-werkt-niet

Een inschattingsfout, spaak gelopen communicatie met je klant, een belofte die je niet waarmaakt? Ondanks je inspanningen voor uitzonderlijke diensten, …

Lees het artikel nu >
Read More

Weg met de klantendienst!

Waarom een heel team medewerkers betalen om telkens weer dezelfde problemen op te lossen? Je krijgt vooral gefrustreerde klanten aan de …

Lees het artikel nu >
Read More

The French Liars: waarom vragen we niet gewoon aan onze klanten wat ze willen?

Willen we de behoeften van onze klanten kennen? Laten we het hen vragen! We doen beroep op de bereidwilligheid van …

Lees het artikel nu >
Read More

Olifantenpaden in bedrijfsprocessen

Geen olifanten in je bedrijfsprocessen! Wist je dat een olifant altijd via de kortste route naar zijn bestemming marcheert? Geen …

Lees het artikel nu >
Read More

Leestips

Klanten vragen ons regelmatig naar tips voor inspirerende lectuur. Hier bespreken we boeken die we zelf écht goed vinden. We geven u het centrale idee. En vertellen u waarom u het moet lezen.

The Power of a Positive No – William Ury

Door nee te zeggen respecteer je niet enkel je eigen grenzen. Je kan zelfs de relatie met de ander verbeteren. Maar dan moet het wel op de juiste manier gebeuren.

Lees meer >
Read More
strategy execution

The 4 Disciplines of Execution – Chris McChesney, Sean Covey, Jim Huling

Gebrek aan goede ideeën? Dat overkomt bijna geen enkele organisatie. Integendeel. Initiatieven schieten als paddenstoelen uit de grond. Maar zelden verandering. Hoe komt dat?

Lees meer >
Read More
the-brand-gap

The Brand Gap – Marty Neumeier

Uw merk is niet wat u zegt dat het is. Het is wat uw klant zegt dat het is. Er is een enorme kloof tussen merkstrategie en wat een klant uiteindelijk ziet van dat merk.

Lees meer >
Read More

Geciteerd

Op zoek naar een goede quote voor uw presentatie? Wij maakten voor u een selectie en checkten de bronnen. Hier leest u wie wat zei en waarom.

If no prospect can describe your position, you don’t have one.”

Harry Beckwith
Read More

Customer service would be easy if it weren’t for the customers.”

Seth Godin
Read More

When people talk to themselves it’s called insanity, when companies talk to themselves, it’s called marketing.”

Steve Bautista
Read More