Inspiratie

We delen onze expertise graag. Hier vindt u inspirerende artikels, boeken en quotes.

Artikels

Experts aan het woord over klantenstrategie in zijn meest brede zin. We delen onze inzichten en geven zorgvuldig geselecteerde gastschrijvers een forum.

Te veel regels: wat we over Customer Experience leren uit de Corona-crisis

wat we over Customer Experience leren uit de Corona-crisis

De politie vraagt duidelijke regels. Maar de bevolking wordt langzamerhand regelmoe. De COVID-19 epidemie leert ons één en ander over menselijk gedrag.

Lees het artikel nu >
Read More

Moet je doen wat klanten vragen?

Wil je tevreden klanten? Vraag hen gewoon wat ze willen. Dat is het advies van menig zelfverklaard klantentevredenheidsgoeroe. Maar doen wat klanten vragen is niet bepaald goedkoop.

Lees het artikel nu >
Read More

De perverse neveneffecten van KPI’s

Je wil je medewerkers beoordelen op klantentevredenheid. Is dat een goed idee? En als het dat is, hoe doe je dat dan? Hoe bepaal je een goede KPI?

Lees het artikel nu >
Read More

Klacht behandelen? Grijp nooit naar financiële compensatie

Financiele-compensatie-werkt-niet

Een inschattingsfout, spaak gelopen communicatie met je klant, een belofte die je niet waarmaakt? Ondanks je inspanningen voor uitzonderlijke diensten, …

Lees het artikel nu >
Read More

Weg met de klantendienst!

Waarom een heel team medewerkers betalen om telkens weer dezelfde problemen op te lossen? Je krijgt vooral gefrustreerde klanten aan de …

Lees het artikel nu >
Read More

Video's

Een workshop bij een klant, een handige tip over customer experience of een getuigenis. In onze korte video's geven we u graag inzicht in wie we zijn en wat we doen.

Leestips

Klanten vragen ons regelmatig naar tips voor inspirerende lectuur. Hier bespreken we boeken die we zelf écht goed vinden. We geven u het centrale idee. En vertellen u waarom u het moet lezen.

How to influence people

Nudge: Naar betere beslissingen over gezondheid, geluk en welvaart – R. Thaler & Cass Sunstein

Een tekening van een vlieg in het urinoir om je beter te doen mikken, stickers van voetstappen die je onbewust naar de trap leiden, fruit op ooghoogte in de kantine,…

Lees meer >
Read More
six simple rules

Six simple rules: How to manage complexity without getting complicated – Yves Morieux & Peter Tollman

Heeft uw organisatie te maken met groeiende complexiteit? Dan zal u vermoedelijk willen ingrijpen.

Lees meer >
Read More
good strategy bad strategy

Good Strategy Bad Strategy: The Difference and Why It Matters. – Richard P. Rumelt

Nog een boek over strategie?! Wel, het is en blijft een hot thema in organisaties. Iedereen heeft er de mond vol van. Toch slagen er bijzonder weinig in.

Lees meer >
Read More

Geciteerd

Op zoek naar een goede quote voor uw presentatie? Wij maakten voor u een selectie en checkten de bronnen. Hier leest u wie wat zei en waarom.

It is a shame how much time and effort is wasted trying to “make the numbers” rather than trying to create the best possible process.”

J.K. Liker & D. Meier
Read More

Martin Luther King did not say “I have a mission statement”.”

Robert Senior
Read More

Not everything that can be counted counts, and not everything that counts can be counted.”

William Bruce Cameron
Read More