Inspiration

Nous sommes heureux de partager notre expertise.
Vous trouvez ici des articles, des livres et des citations inspirantes.

Articles

Ici, nous partageons avec vous ce qui nous inspire dans le vaste domaine du métier stratégie client. Nous offrons un forum à des auteurs soigneusement sélectionnés.

Do you have to do what your customers ask?

Do you want satisfied customers? Just ask them what they want is what many satisfaction guru say. But doing so, doesn’t come cheap.

Lisez l'article maintenant >
Read More

The perverse effects of KPIs

Vous voulez évaluer vos employés en fonction de la satisfaction de la clientèle. C’est une bonne idée ? Et si c’est le cas, comment faites-vous ? Comment déterminer un bon KPI ?

Lisez l'article maintenant >
Read More

Responding to complaints? Avoid financial compensation

Financiele-compensatie-werkt-niet

An estimation error, client communication gone wrong, or a promise you didn’t fulfil? Despite your efforts to deliver exceptional services, …

Lisez l'article maintenant >
Read More

Débarrassons-nous du Service client !

Mettre à disposition toute une équipe de collaborateurs pour traiter tant et chaque fois les mêmes problèmes ? Pour traiter des …

Lisez l'article maintenant >
Read More

Alarm bells are ringing. Are you paying attention?

Completely ignoring warning signals: how is that possible? On the 10thof April 2010, the Polish presidential airplane crashed. The president …

Lisez l'article maintenant >
Read More

Conseils
de lecture

Nos clients nous demandent régulièrement conseil pour une littérature inspirante. Ici, nous critiquons les livres qui nous bottent tout particulièrement. Nous vous en donnons l'idée centrale et expliquons pourquoi le lire.

Storytelling with data – Cole Nussbaumer Knaflic

Visualizing data in a good way: it has become a true art. We are constantly confronted with badly presented data. Not just in our corporation, but even in the media.

Lire plus >
Read More

The Power of a Positive No – William Ury

By saying ‘no’ you not only respect your own boundaries, you’ll also improve your relationship with the other. As long as you do it in the right way.

Lire plus >
Read More
strategy execution

The 4 Disciplines of Execution – Chris McChesney, Sean Covey, Jim Huling

Organisations rarely lack good ideas. New initiatives pop up like weeds. Fast forward one year later: the list of ideas is growing bigger but still no change. Why is that?

Lire plus >
Read More

Citations

Vous cherchez une bonne devise pour votre présentation ? Voici une sélection dont nous avons vérifié la source. Ici, vous lisez qui a dit quoi, et pourquoi.

Not everything that can be counted counts, and not everything that counts can be counted.”

William Bruce Cameron
Read More

Our dashboard metrics were like a watermelon: on the outside everything was green, but when you looked inside, it was red, red, red.”

Alex Rawson, Ewan Duncan & Conor Jones
Read More

If no prospect can describe your position, you don’t have one.”

Harry Beckwith
Read More