Inspiratie

We delen onze expertise graag. Hier vindt u inspirerende artikels, boeken en quotes.

Artikels

Experts aan het woord over klantenstrategie in zijn meest brede zin. We delen onze inzichten en geven zorgvuldig geselecteerde gastschrijvers een forum.

Klacht behandelen? Grijp nooit naar financiële compensatie

Financiele-compensatie-werkt-niet

Een inschattingsfout, spaak gelopen communicatie met je klant, een belofte die je niet waarmaakt? Ondanks je inspanningen voor uitzonderlijke diensten, …

Lees het artikel nu >
Read More

Weg met de klantendienst!

Waarom een heel team medewerkers betalen om telkens weer dezelfde problemen op te lossen? Je krijgt vooral gefrustreerde klanten aan de …

Lees het artikel nu >
Read More

The French Liars: waarom vragen we niet gewoon aan onze klanten wat ze willen?

Willen we de behoeften van onze klanten kennen? Laten we het hen vragen! We doen beroep op de bereidwilligheid van …

Lees het artikel nu >
Read More

Olifantenpaden in bedrijfsprocessen

Geen olifanten in je bedrijfsprocessen! Wist je dat een olifant altijd via de kortste route naar zijn bestemming marcheert? Geen …

Lees het artikel nu >
Read More

Loyauteit werkt in twee richtingen

Loyale klanten? We dromen ervan. Zo van die klanten die niet zwichten voor een aantrekkelijk aanbod van een concurrent. Klanten …

Lees het artikel nu >
Read More

Leestips

Klanten vragen ons regelmatig naar tips voor inspirerende lectuur. Hier bespreken we boeken die we zelf écht goed vinden. We geven u het centrale idee. En vertellen u waarom u het moet lezen.

the-brand-gap

The Brand Gap – Marty Neumeier

Uw merk is niet wat u zegt dat het is. Het is wat uw klant zegt dat het is. Er is een enorme kloof tussen merkstrategie en wat een klant uiteindelijk ziet van dat merk.

Lees meer >
Read More
The-customer-service-survival-kit

The Customer Survival Kit – Richard S. Gallagher

Ongeveer alles wat we doen om een ontevreden of boze klant te sussen, heeft in de praktijk het tegenovergestelde effect.

Lees meer >
Read More
Why-we-buy

Why we buy – The Science of Shopping – Paco Underhill

“Meer dan 60% van wat klanten kopen stond aanvankelijk niet op hun lijst.” Hoe interessant en nuttig het product an sich ook is, dat alleen is veruit onvoldoende om het ook echt aan de man te brengen.

Lees meer >
Read More

Geciteerd

Op zoek naar een goede quote voor uw presentatie? Wij maakten voor u een selectie en checkten de bronnen. Hier leest u wie wat zei en waarom.

Customer service would be easy if it weren’t for the customers.”

Seth Godin
Read More

When people talk to themselves it’s called insanity, when companies talk to themselves, it’s called marketing.”

Steve Bautista
Read More

I can’t give you a formula for success, but I can give you a formula for failure: try to please everybody.”

Marion Debruyne
Read More