Karel van Eerd

Give your collaborators the feeling that they can do it, and a lot better than anyone else. Give them that feeling!”

Karel van Eerd

Met dit citaat stelt Karel van Eerd, oprichter van Jumbo Supermarkten, zijn medewerkers in staat om de servicegerichte strategie van Jumbo voelbaar te maken voor klanten. Medewerkers hebben vaak geweldige ideeën om klanten van dienst te zijn. Maar vaak durven ze ze niet in de praktijk brengen. Van Eerd merkte dat medewerkers vertrouwen moeten hebben dat ze hun klantgerichte ‘instinct’ mogen volgen en dat ze aanmoediging nodig hebben om dat te doen.

Karel van Eerd, oprichter van Jumbo, het snelst groeiende supermarktbedrijf in Europa, schrijft zijn succes toe aan de focus van het bedrijf op klantgerichte dienstverlening. Hij gaat tot het uiterste in zijn klantgerichte visie met ‘Jumbo’s zeven zekerheden’.

Maarten Beernink en Rupert Parker Brady beschrijven het ondernemerspad van Karel van Eerd van visie naar praktijk in hun boek ‘Mijn naam is Karel van Eerd en ik bewijs dat het wél kan’