Hoe verander je je bedrijfscultuur? Pas je processen aan!

Cultuur ontstaat door de manier waarop mensen met elkaar samenwerken. Door bepaalde dingen door de vingers te zien, of net niet, krijg je een bepaalde sfeer binnen het bedrijf. Je kan niet direct aan die sfeer werken, maar hoe los je het dan wel op?

Beter bellen of mailen met klanten?

Een eeuwige discussie. Wat is nu het best? Het klantgerichtst? Het efficiëntste? Bellen of mailen?

Communicatie leidt niet tot verandering

Communicatie. Hét instrument waarop organisaties inzetten voor verandering. Maar het blijkt onvoldoende. Want hiermee hebben medewerkers zich de beoogde manier van werken nog niet eigen gemaakt. En daar wringt het schoentje.

Klacht behandelen? Grijp nooit naar financiële compensatie

Een inschattingsfout, spaak gelopen communicatie met je klant, een belofte die je niet waarmaakt? Ondanks je inspanningen voor uitzonderlijke diensten, producten en contacten moet je vroeg of laat reageren op een klacht. Hoe pak je dat aan?