Why we buy – The Science of shopping – Paco Underhill

Wat is het centrale idee?

“Meer dan 60% van wat klanten kopen, stond aanvankelijk niet op hun lijst. Hoe interessant en nuttig het product an sich ook is, dat alleen is veruit onvoldoende om het ook echt aan de man te brengen.”

Sinds decennia onderzoekt Paco Underhill wat consumenten precies drijft tot aankoop. Met heel veel praktijkvoorbeelden toont hij aan hoe retailers en marketeers, die nét iets meer aandacht hebben voor het perspectief van de klant, hun verkoopcijfers fors kunnen aanzwengelen.

Waarom moet je het lezen?

Omdat het ongelooflijk veel inzichten geeft in hoe klanten zich gedragen en bewegen in een retailomgeving, wat hen aantrekt en afschrikt, wat ze wel en niet zien of lezen, en hoe dat alles hun koop-appetijt beïnvloedt.

Als je actief bent als retailer, marketeer of productontwikkelaar, of als je bezig bent met het herbekijken van je distributie-, kantoor- of winkelconcept, dan is dit boek een must. Het biedt je veel concrete tips die alle uitgebreid getest werden met echte klanten. Je zal geregeld glimlachen als je leest hoe eenvoudig het verschil in ‘flop’ of ’top’ kan zijn!

 

Why we buy

Stéphanie 't Felt

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>